Jobb Szalapáért Egyesület

Az Egyesület célja Szalapa kül- és belterületének, valamint a környező falvak barátságosabbá, élhetőbbé tétele

                            Jobb Szalapáért Egyesület Alapszabálya

Alulírott Alapítók az Egyesület keretein belül szeretnék az alapszabályzatban meghatározott tevékenységeket kamatoztatni.

Általános rendelkezések

1 §

I.

Az Egyesület adatai

  • Az Egyesület neve: Jobb Szalapáért Egyesület
  • Az Egyesület székhelye: 8341 Szalapa Fő út 49.
  • Az Egyesület működési területe: Szalapa község kül-, belterülete és környező települések


  • Az Egyesület önálló jogi személy, saját nevében jogokat szerezhet és kötelezettségeket vállalhat. Tagja lehet szövetségnek, más egyesületnek. Ehhez a döntéshez közgyűlési jóváhagyás szükséges.


  • Az Egyesület működésével kapcsolatos általános elvek: az Egyesület csak olyan tevékenységet folytat, amely nem ellentétes az alkotmánnyal, nem ütközik a Ptk. előírásaival, és nem jár mások jogainak és szabadságának megsértésével.


  • Az egyesület közvetlen politikai tevékenységet nem folytat (Ksztv. 26.§ d pontja szerint), szervezete pártoktól független, azoknak anyagi támogatást nem nyújt, anyagi támogatást tőlük nem fogad el és nem nyújt számukra. (Ksztv. 4.§(1) d pontja szerint)

II.

Az Egyesület célja és feladatai

  • Az Egyesület célja: Szalapa kisközség élhetőbbé, biztonságosabbá, barátságosabbá tétele
  • Az Egyesület céljának megvalósítása érdekében együttműködik minden állami, társadalmi és gazdálkodó szervezettel, a helyi önkormányzattal, más egyesülettel és szövetséggel, amelyek segítik az Egyesület eredményes működését és céljainak megvalósítását.
  • Az Egyesület céljai megvalósításához szükséges anyagi feltételek megteremtése érdekében a jogszabály előírásai szerint gazdasági, vállalkozási tevékenységet folytathat, gazdasági társaságot és alapítványt hozhat létre, ilyenbe tagként beléphet.
  • Az Egyesület tevékenységei a Ksztv.26.§ c pontja alapján, a társadalom és az egyén közös érdekeinek kielégítésére irányuló tevékenységek:

Ø      Kulturális tevékenység,

Ø      kulturális örökség megóvása,

Ø      műemlékvédelem,

Ø      sport, a munkaviszonyban és a polgári jogi jogviszony keretében megbízás alapján folytatott sporttevékenység kivételével,

Ø      szociális tevékenység, családsegítés, időskorúak gondozása,

Ø      természetvédelem, állatvédelem,

Ø      környezetvédelem,

Ø      közrend és közlekedésbiztonság védelme,

Ø      közhasznú szervezetek számára biztosított- csak közhasznú szervezetek által igénybe vehető- szolgáltatások,

Ø      a közforgalom számára megnyitott út, híd, alagút fejlesztéséhez, fenntartásához és üzemeltetéséhez kapcsolódó tevékenység,

Ø      bűnmegelőzés és az áldozatvédelem,

Ø      az elektronikus közszolgáltatások alapszolgáltatásként történő biztosítása;

  • Az Egyesület céljai megvalósítása érdekében közhasznú szolgáltatásait nemcsak tagjai részére nyújtja, hanem valamennyi természetes és jogi személy, valamint más szervezetek és természetes személyek számára is lehetővé teszi közhasznú szolgáltatásainak térítésmentes igénybevételét. Az Egyesület vállalkozási tevékenységet csak közhasznú céljainak megvalósítása érdekében, azokat nem veszélyeztetve végez. A gazdálkodása során elért eredményét nem osztja fel, azt a létesítő okiratában meghatározott tevékenységére fordítja.

                                                                      III.

Az Egyesület tagsága

1.      Az Egyesület tagja lehet természetes személy, jogi személy, valamint jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki elfogadja az Egyesület Alapszabályzatát és belépési nyilatkozatban vállalja, hogy tevékenyen részt vesz az Egyesület munkájában, valamint fizeti a tagdíjat. A tag felvételéről - írásbeli felvételi kérelme alapján - az Egyesület Elnöksége dönt. Nem lehet az Egyesület tagja, akit a Bíróság eltiltott a közügyek gyakorlásától, vagy szándékos bűncselekményt követett el és a büntetés hatálya alatt áll.

2.      Az egyesületnek rendes, és tiszteletbeli tagjai lehetnek.


a./ A rendes tag felvételéről - írásbeli kérelme alapján - az Egyesület Elnöksége dönt. A tagsági viszony írásbeli belépési nyilatkozattal, valamint a tagdíj befizetésével jön létre. A tagnyilvántartást a titkár vezeti.


b./ Tiszteletbeli tagnak választhatók a közgyűlés által azok a természetes személyek, akik az Egyesületnek vagy a településpolitikának különleges, kiemelkedő szolgálatot tettek.


Az Egyesület természetes személy, tagjai jogaikat kizárólag személyesen gyakorolhatják.

A jogi személy illetve a jogi személyiséggel nem rendelkező szervezeti tagok jogaikat képviselők alapján gyakorolhatják

Az Egyesület rendes tagjának jogai:

- részt vehet az Egyesület tevékenységében és rendezvényein, továbbá a Közgyűlés határozatainak meghozatalában, észrevételeket, javaslatokat tehet, véleményt nyilváníthat az Egyesület működésével kapcsolatban;

- a tag ajánlásokat tehet az Egyesületet érintő kérdések megtárgyalására;

- felvilágosítást kérhet az Egyesület tevékenységéről, amelyre az Egyesület 30 napon belül köteles választ adni;

- indítványt tehet a Közgyűlés és az Elnökség napirendi pontjaira;

- betekinthet az Egyesület nyilvántartásába;

- a tagok egyharmada írásban ok és cél megjelölésével rendkívüli Közgyűlést kezdeményezheti.

3. Az Egyesület tagjai jogaikat kizárólag személyesen gyakorolhatják. A jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet tagok jogaikat képviselőik útján gyakorolják.

4. Az Egyesület tagja köteles az Egyesület Alapszabályzatát, határozatait betartani, valamint részt venni az Egyesület munkájában, elősegíteni a kitűzött célok megvalósítását.

5. A tagsági viszony megszűnik:

- a tag halálával,

- az Egyesület megszűnésével,

- a tag kilépésével,

- a tag kizárásával.

6. Az Elnökség kizárja az Egyesület tagjai közül

- azt a tagot, aki felszólítás ellenére is hat hónapon keresztül elmaradt a tagdíj megfizetésével. A tagdíj megfizetésének elmulasztása csak abban az esetben eredményezheti a tag kizárását, ha a kötelezettség elmulasztása a tagnak felróható, azaz saját hibájából nem fizette meg a tagdíjat.

- azt, akit bíróság jogerős és végrehajtandó szabadságvesztés büntetésre ítélt és a közügyektől eltiltott.

Az Elnökség tagjainak fegyelmi ügyében a Közgyűlés dönt.

A kizárt tag a kizárással kapcsolatos határozat ellen, tizenöt napon belül az Egyesület Közgyűléséhez fellebbezéssel élhet, de a rábízott eszközöket és feladatokat azonnal át kell adnia a Közgyűlésnek. A befizetett tagdíj vissza nem követelhető.

A tagsági viszony megszűnése nem mentesíti a tagot a tagsága idején keletkezett és tagsága időtartamára vonatkozó kötelezettségek teljesítése alól.

A kilépési szándékot az Elnökséghez kell írásban bejelenteni. A kilépő tag kilépettnek tekinthető az Elnökséghez megküldött lemondó nyilatkozatával, miután az Elnökség a következő Közgyűlésen tájékoztatja a jelenlévőket a lemondott tag személyéről, és a lemondás elfogadásra kerül.

7. A tagdíjat az Elnökség javaslatára a Közgyűlés állapítja meg.






8, A tiszteletbeli tag jogai:


a./ részt vehet a közgyűlésen tanácskozási joggal, felszólalhat, véleményt nyilváníthat az egyesület munkájáról

b./ részt vehet az egyesület rendezvényein


A tiszteletbeli tag kötelességei, hogy:

a./ tevékenyen részt vehet az egyesület célkitűzéseinek megvalósításában

IV.

Az Egyesület szervezete

 Az Egyesület szervei:

a, Közgyűlés,

b, Elnökség.

c, Ellenörző bizottság


A Közgyűlés

1. A Közgyűlés az Egyesület legfőbb szerve, amelyet a tagok összessége alkotja. A Közgyűlést legalább évente össze kell hívni a hely, az időpont és a napirendi pontok közlésével. A tagnyilvántartásban szereplő tagok részére meghívót kell küldeni legalább 5 nappal a Közgyűlés időpontja előtt. A meghívóban közölni kell azt az időpontot, amelyben az ismételt Közgyűlést meg kell tartani, ha az eredeti időpontban megtartott Közgyűlés nem határozatképes.

A megismételt Közgyűlés a meghívóban közölt napirendi pontok körében a jelenlevők számára tekintet nélkül akkor határozatképes, ha erre a tényre, erre a jogkövetkezményre előzetesen a meghívóban felhívják a tagok figyelmét.


2, A Közgyűlés összehívását írásban kérheti a tagok egyharmada a cél és az ok megjelölésével, ebben az esetben az elnök tíz napon belül köteles összehívni a Közgyűlést.

3. A Közgyűlést össze kell hívni:

- ha a tagok egyharmada cél és az ok megjelölésével írásban kéri ezt,

- ha az Elnökség rendkívüli Közgyűlés összehívását tartja szükségesnek,

- ha a Ellenőrző Bizottság vagy a bíróság a Közgyűlés összehívását elrendeli.

4. A Közgyűlés összehívása az Egyesület titkárának feladata.

5. A Közgyűlés határozatképes, ha azon a tagok teljes tagságának több mint a fele jelen van. A határozatképtelenség miatt elhalasztott Közgyűlés változatlan napirend mellett határozatképes a megjelent tagok számától függetlenül.

6. A Közgyűlés üléseit az Egyesület Elnöke vezeti. Az Elnök a Közgyűlés levezetésével az Alelnököt is megbízhatja!

A Közgyűlésről jegyzőkönyv készül, amelyet az Egyesület titkára vezeti, az Elnök és két, a Közgyűlés által megválasztott tag hitelesít.

Amennyiben az Elnök valamely oknál fogva nem tudja elvégezni a rábízott kötelezettségeket, jogai automatikusan az Alelnökre szállnak.

7. A Közgyűlés kizárólagos hatáskörébe tartozik:

- az Egyesület megalakulásának, feloszlásának, más Egyesülettel történő egyesülésének a kimondása;

- az Alapszabályzat elfogadása és módosítása;

- tisztségviselők megválasztása;

- tagdíj mértékének megállapítása;

- az Elnökség éves beszámolójának elfogadása 2/3-os szótöbbséggel vagy egyhangúan,

- döntés minden olyan kérdésben, amelyet jogszabály a Közgyűlés hatáskörébe utal.

8. A Közgyűlés határozatait egyszerű szótöbbséggel hozza. Minden tagnak egy szavazata van. Szavazategyenlőség esetén az Elnök szavazata dönt.

9. A jelenlévő tagok kétharmados szótöbbsége szükséges:

- az Alapszabályzat elfogadásához, módosításához;

- az Egyesület feloszlásához, más Egyesülettel történő egyesülés kimondásához;

- a tag kizárásával kapcsolatos határozatához.

10. A tisztségviselők megválasztása titkos szavazással történik. Megválasztottnak azt a személyt kell tekinteni, aki az érvényes szavazatok több mint felét megszerezte. Amennyiben a jelöltek közül valaki nem kapja meg az érvényes szavazatok több mint felét, abban az esetben a tisztségre jelölt két legtöbb szavazatot szerzett személy között újabb szavazást kell tartani.

A megismételt szavazás győztese a legtöbb szavazatot kapott személy lesz.

11. A Közgyűlés ülései nyilvánosak.

12. Az Elnök a Közgyűlésre tanácskozási joggal meghívhatja állami, társadalmi, gazdasági szervezetek és magánszemélyek képviselőit.

 Az Elnökség

Az Elnökség két Közgyűlés közötti időszakban - a kizárólagos hatásköröket kivéve - gyakorolja a Közgyűlés hatáskörét, irányítja az Egyesület működését.

Az Elnökség szükség szerint, de évente legalább kétszer ülésezik. Az Elnökséget az Elnök írásban hívja össze. Szabályszerűnek az összehívás akkor minősül, ha a tagok az ülésről legalább 5 nappal az ülés időpontját megelőzően meghívót, és annak napirendi pontjairól leírást kapnak. Az Elnökség ülései nyilvánosak.

Az Elnökség határozatait egyszerű szótöbbséggel hozza. Határozatképtelenség esetén legkésőbb 30 napon belül az Elnökséget ismételten össze kell hívni. Határozatképtelenség miatt ismételten összehívott ülések is csak akkor határozatképesek, ha azokon minden elnökségi tag jelen van. Az Elnökség üléseire - annak tárgykörére figyelemmel - esetenként további tagok hívhatók meg.

14. A 3 tagú Elnökséget a Közgyűlés választja meg az Egyesület tagjai sorából határozatlan időtartamra.

Az Elnökség tagjai:

-         Elnök

-         Alelnök

-         Elnökségi tag

15. Az Elnökség feladata és hatásköre:

- tagsági viszony keletkezésével és megszűnésével kapcsolatos eljárás;

- a Közgyűlés összehívásával, működésével kapcsolatos előkészítő és a Közgyűlés munkáját elősegítő szervező tevékenység;

- az Egyesület gazdasági tevékenységével kapcsolatos döntés előkészítő munka, az éves programok, költségvetés megvitatása és elfogadása;

- az Elnök éves beszámolójának elfogadása;

- személyzeti munka irányítása;

- tisztségviselők, ügyintézők beszámoltatása;

- az Egyesület tagjának kizárásával kapcsolatos eljárás;

- minden olyan eljárás, amely nem tartozik a Közgyűlés kizárólagos hatáskörébe, és amelyeket az Elnökség hatáskörébe von.

Az Elnökség határozatképes, ha tagjai közül legalább hárman jelen vannak. Az Elnökségnek csak olyan nagykorú személy lehet a tagja, aki nincs eltiltva a közügyek gyakorlásától és tagja az Egyesületnek.

Az Elnökség határozatait szótöbbséggel hozza.


A ellenőrző bizottság

 


(1) Az Egyesület működését és gazdálkodását 3 tagú ellenőrző bizottság ellenőrzi, amelynek tagjait kétévente a közgyűlés választja meg nyílt szavazással, kivéve, ha a jelenlévő tagok 1/3-a a titkos szavazást indítványozza.


(2) Az ellenőrző bizottság tagjait egyenlő jogok és kötelezettségek illetik meg, így különösen: jogosult az egyesület működését és gazdálkodását ellenőrizni, jelentést, tájékoztatást illetve felvilágosítást kérhet az egyesület Közgyűlésétől, munkavállalóitól, az Egyesület könyveibe és irataiba betekinthet, azokat megvizsgálhatja. A Közgyűlés ülésén tanácskozási joggal részt vehet, jogszabálysértés vagy mulasztás esetén köteles a Közgyűlést tájékoztatni és annak összehívását kezdeményezni.


(3) Az ellenőrző bizottság ügyrendjét maga állapítja meg. A tagok maguk közül elnököt választanak. A felügyelő bizottságot az egyesület elnöke minden vezetőségi ülésről - a napirend közlésével- 5 nappal korábban értesíti. A felügyelő bizottság által javasolt napirendi pontot az ülés naprendjére tűzi.


(4) Az ellenőrző bizottság ülései nyilvánosak, üléseiről jegyzőkönyvet készül, döntéseit határozati formában hozza. A jegyzőkönyvet úgy kell elkészíteni, hogy abból döntések tartalma, időpontja, hatálya, a döntést támogatók és ellenzők számaránya megállapítható legyen.


(5) Az ellenőrző bizottság tagjaira irányadók az Alapszabályban meghatározott összeférhetetlenségi szabályok. A fentieken túlmenően nem lehet az ellenőrző bizottság tagja az Egyesület elnöke és a vezetőség tagja. Nem lehet ellenőrző bizottság tag az sem, aki az Egyesülettel munkaviszonyban, vagy munkavégzéssel járó egyéb jogviszonyban áll.


(6) Az ellenőrző bizottságra egyebekben az 1997. évi CLVI. Tv. 10-11. §-aiban foglaltak az irányadók



Az Egyesület tisztségviselői

 

a, Elnök

b, Alelnök

c, Titkár

1, Az Egyesület elnöke

 

Az Egyesület legfőbb tisztségviselője az Egyesület elnöke. A Közgyűlés 2 éves időtartamra választja. Az elnök az elnökség közreműködésével irányítja és felügyeli az egyesület tevékenységét. Az elnök feladatait társadalmi megbízatásként, vagy főállásban láthatja el, költségtérítésre jogosult. Tevékenységével a Közgyűlésnek felelős

Az Egyesület elnökét a Közgyűlés választja, aki tevékenységével a Közgyűlésnek felelős.

Az Elnök feladata és hatásköre:

- az Egyesület tevékenységének irányítása;

- gondoskodik az Egyesület alapszabályszerű működéséről

- Jogosult pénztár és leltárvizsgálatot tartani

- kiadványozza az Egyesület leveleit

- a Közgyűlés határozatainak ellenjegyzése;

- döntés és intézkedés az Elnökség ülései közötti időszakban az Elnökség hatáskörébe tartozó kérdésekben;

- a Közgyűlés és az Elnökség által hozott határozatok és állásfoglalások végrehajtásának irányítása és ellenőrzése;

- kapcsolattartás más társadalmi és érdekképviseleti szervezetekkel;

- irányítja az Elnökség munkáját;

- vezeti az Elnökség üléseit;

- önállóan képviseli az Egyesületet;

- intézkedik és dönt a hatáskörébe utalt ügyekben;

- összehívja az Elnökség üléseit;

- vezeti az ügyintéző apparátust;

- irányítja az Egyesület gazdálkodását;

- utalványozási jogot gyakorol;

- gyakorolja a munkáltatói jogokat;

- minden olyan feladat ellátása, amelyet jogszabály az Elnök hatáskörébe utal.

17. Az Egyesület alelnöke

Az Elnököt távollétében az alelnök helyettesíti. Helyettesítés esetén az alelnök teljes joggal képviseli az Egyesületet, és gyakorolja az elnök jogait

18. Titkár

 

Az egyesület ügyintézője az egyesület titkára, akit az elnökség - az elnök javaslatára- nevez ki.

Az egyesület titkára vagy az egyesület alkalmazottja, vagy azzal megbízási jogviszonyban álló személy. Az egyesület titkárával szemben az egyesületi tagság nem követelmény.

Az Egyesület Titkára az Elnök irányításával szervezi és intézi az Egyesület ügyeit, gondoskodik az elnökségi ülések rendszeres megtartásáról.


Feladata:

a./A titkár az elnökségi ülések közötti időszakban az elnökség határozatainak megfelelően szervezi az egyesület tevékenységét, gondoskodik a határozatok végrehajtásáról.

b./  intézi az Egyesület ügyeit, levelezését, gondoskodik az Egyesülethez érkező iratok, levelek elintézéséről és a vezetőséggel ismerteti azokat,

c./  vezeti az Egyesületi ülések jegyzőkönyveit,

d./  kezeli az Egyesület irattárát és bélyegzőjét,

e./  az Egyesület pénzkezelése, hitelügyeinek intézése,

f./   a pénztárkönyv vezetése, pénztárosi feladatok ellátása, a tagdíj beszedése, a bizonylati fegyelem érvényesítése,


A pénztárforgalmat pénzintézetnél vezetett folyószámláról bonyolítja. Házipénztárt tarthat fenn, melynek kezeléséről a vezetőség pénztári és pénzkezelési szabályzatot alkot.


A bankszámla feletti rendelkezés

 

 Az Egyesület bankszámlája felett a mindenkori elnökség jogosult rendelkezni, a rendelkezési jogosultsághoz két fő együttes aláírása szükséges .


V.

Az Egyesület vagyona és gazdálkodása

7 §

1. Az Egyesület éves költségvetés alapján gazdálkodik, amelyet az Elnökség fogad el. Az Egyesület gazdálkodásáról az Elnökség jelentést készít, amelyet elfogadás céljából a Közgyűlés elé terjeszt.

2. Az Egyesület működéséhez szükséges bevételeket az alábbiak jelentik:

o      tagsági díjak, amelyet a Közgyűlés állapít meg;

o      magán és jogi személyek támogatásai;

o      az Egyesület gazdasági, vállalkozási tevékenységéből származó bevételei;

o      rendezvények bevételei;

o      pályázatokból befolyó bevétel;

o      egyéb bevételek.

3. Az Egyesület bevételeivel önállóan gazdálkodik, tartozásaiért az Egyesület vagyonával felel. Az Egyesület tagjai az Egyesület tartozásaiért - a befizetett tagdíjakon túlmenően - nem felelnek.

4. Az Egyesület vagyonát pénz- és egyéb eszközök, ingó és ingatlan vagyontárgyak képezik,

5. Az Egyesület pénzeszközeit számlán kezeli.


                                                                       VI.

Az Egyesület megszűnése

 

1. Az Egyesület megszűnik:

- ha a Közgyűlés az Egyesület feloszlását kimondja,

- ha feloszlatják,

- ha más szervezettel egyesül,

- ha az Egyesület szétválik,

- ha megszűnését megállapítják.

Az Egyesület megszűnése esetén vagyonáról a Közgyűlés rendelkezik, felszámolóként az Egyesület volt ügyintéző szerve az Elnökség jár el.


VII.

Az egyesület nyilvánossága

 

(1) Az elnök a támogatókat rendszeresen tájékoztatja a vagyon felhasználásáról.


A vezetőség külön nyilvántartást vezet a közgyűlés és a vezetőség határozatairól. A határozatokba a vezetőség székhelyén bárki betekinthet.


Az Egyesület működésével kapcsolatosan keletkezett iratokba, beszámolókba, jegyzőkönyvekbe az Egyesület székhelyén bárki betekinthet, azokról a saját költségén másolatot készíthet.

(2) Az Egyesület köteles az éves beszámoló jóváhagyásával egyidejűleg közhasznúsági jelentést készíteni.

(3) A közhasznúsági jelentés elfogadása a Közgyűlés kizárólagos hatáskörébe tartozik.

(4) A közhasznúsági jelentés tartalmazza:

a) a számviteli beszámolót;

b) a költségvetési támogatás felhasználását;

c) a vagyon felhasználásával kapcsolatos kimutatást;

d) a cél szerinti juttatások kimutatását;

e) a központi költségvetési szervtől, az elkülönített állami pénzalaptól, a helyi önkormányzattól, a települési önkormányzatok társulásától és mindezek szerveitől kapott támogatás mértékét;

f) a közhasznú szervezet vezető tisztségviselőinek nyújtott juttatások értékét, illetve összegét;

g) a közhasznú tevékenységről szóló rövid tartalmi beszámolót.

(5) Az Egyesület éves közhasznúsági jelentésébe bárki betekinthet, illetőleg abból saját költségére másolatot készíthet.

(6) Az Egyesület köteles közhasznúsági jelentését a tárgyévet követő évben, legkésőbb június 30-ig saját honlapján, ennek hiányában egyéb, a nyilvánosság számára elérhető módon közzétenni.


10.§


Egyéb rendelkezések


(1) A vezető szerv határozathozatalában  nem vehet részt az a  személy, aki vagy akinek közeli hozzátartozója {Ptk. 685. § b) pont} élettársa (a továbbiakban együtt: hozzátartozó) a határozat alapján

a)      kötelezettség vagy felelősség alól mentesül, vagy

b)      bármilyen más előnyben részesül, illetve a megkötendő jogügyletben egyébként érdekelt. Nem minősül előnynek a közhasznú szervezet cél szerinti juttatási keretében a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatás, illetve a társadalmi szervezet által tagjának, a tagsági viszony alapján nyújtott, létesítő okiratnak megfelelő cél szerinti juttatás.


(2) Nem lehet a felügyelő szerv elnöke vagy tagja, illetve könyvvizsgálója az a személy, aki

a)      a vezető szerv elnöke vagy tagja,

b)      a közhasznú szervezettel a megbízatásán kívül más tevékenység kifejtésére irányuló munkaviszonyban vagy munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban áll, ha a jogszabály másképp nem rendelkezik,

c)      a közhasznú szervezet cél szerinti juttatásából részesül - kivéve a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatásokat, és a társadalmi szervezet által tagjának a tagsági viszony alapján nyújtott, létesítő okiratnak megfelelő cél szerinti juttatás- illetve

d)      az a)-c) pontban meghatározott személyek hozzátartozója.


 (3) A közhasznú szervezet megszűntét követő két évig nem lehet más közhasznú szervezetvezető tisztségviselője az a személy, aki olyan közhasznú szervezetnél töltött be - annak megszűntét megelőző két évben legalább egy évig - vezető tisztséget, amely az adózás rendjéről szóló törvény szerint köztartozását nem egyenlítette ki.


(4) A vezető tisztségviselő, illetve az ennek jelölt személy köteles valamennyi érintett közhasznú szervezetett előzetesen tájékoztatni arról, hogy ilyen tisztséget más szervezetnél egyidejűleg is betöltött.


(5) Az Egyesület fogadóóráiról, elérhetőségeiről valamint a vezető szerv döntéseinek tartalmáról, hatályáról illetve a támogatók és ellenzők arányáról, ha lehetséges személyéről, az Egyesület  székhelyén hirdetőtáblán kapnak felvilágosítást, valamint erről nyilvántartást vezet az egyesület. Az érintett személyeket írásban (email-ben vagy postai úton) is értesítjük, a nyilvánosságra hozatal az Egyesület székhelyén hirdetőtáblán történik. Az Egyesület szolgáltatásairól és igénybevételének módjáról szórólapokon valamint az Egyesület székhelyén hirdetőtáblán informálódhatnak. Az Egyesület működéséről, valamint beszámolóiról is az  Egyesület székhelyén  hirdetőtáblán informálódhatnak az érdeklődők.


Weblap látogatottság számláló:

Mai: 10
Tegnapi: 2
Heti: 12
Havi: 31
Össz.: 23 543

Látogatottság növelés
Oldal: Alapszabályzat
Jobb Szalapáért Egyesület - © 2008 - 2024 - jobbszalapa.hupont.hu

A HuPont.hu weblapszerkesztő. A honlapkészítés nem jelent akadályt: Honlapkészítés

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »